lauantai 6. elokuuta 2011

Kiphis!

Olin liian monta kertaa


ulkona jostakin pienestä

ja minä pidän sinua kädestä
ja pidän sinua jaloista ja rinnasta
pidän sinusta kiinni ja irti


ja tänäiltana tanssin saksalaisen taivaan alla hiljaista melua.

Herra R järjestää juhlat. Olemme hänen vanhempiensa luona. Koko aamu on rakennettu telttaa, isoa yhdeksänmetristä, siivottu autotallia, kyhätty baaritiskiä, saatu oikea sellainen oluthana ja jopa muita asioita, nyt pitää huilia, minä tahdon juhlia, miksi elämä on joskus sitä että huvittaa.

Saako edes näin paljon juhlia? Tarkoitan: viikonloppuisin on usein kekkereitä tai muita. Eilenkin oli, mutta minä olin kuski, ja hauskaa kyllä oli, mutta väsymys tulee aikaisemmin kuin muille.

Muutamissa blogeissa kiertää tällä hetkellä se sellainen taiteilijan seitsemän syntiä -juttu, joka on hauska, ja siellä puhutaan mm. päihteiden käytöstä, ja jos minun pitäisi vastata, vastaisin kyllä että kyllä minä pidän skumpasta ja jopa oluesta tai viinistä ja virkistävistä drinkeistä, mutta en minä niitä vedä kuin saavista, ja olen kyllä aina joskus hilpeässä hiprakassa, mutta tarvitseeko sitä mitenkään erityisemmin korostaa tai selitellä, häpeilllä kenties. En usko, että se on mikään taiteilijuuden merkki. Että käyttää tai ei käytä päihteitä. Sehän on kylttyyriperinnettä, jonkinmoista, että juhlissa on kuohuvaa, olipa se sitten mitä tahansa kuohuvaa, ja minä kyllä ajattelin tänään kuohua. Koska on kesä, lämmintä, erittäin mukavia ihmisiä ympärillä ja tanssimusiikkia.  Ja isälläkin oli synttärit eikä pelkällä R:llä, pitäähän minun täällä kaukana isästä juhlia isääkin.

Sitä paitsi jostakin syystä kuohuvien päivien jälkeen sisälläni asuva Lyyti kirjoittaa kuin kevät tai sade! Ja myöskin ennen sitä. Kuten nyt, tunteja ennen liehumista, minä istun sisällä ja painelen näppäimistöä.

Ja toivotan lauhkeaa lauantaita, kuohukoon kaikkialla kuinka kuohuukaan, sillä olen huomannut että myös vesi kuohuu kuin rutto, ja minä pidän kyllä vedestä kaikkein eniten, ja tahtoisin itsekin tehdä tuon pikaisen seitsemän juttua -haasteen, mutta pitää kyhätä soittolista illaksi ja samalla kirjoittaa tämä ajatusrykelmä uuteen käsikseen.

Oikein oikein, lähdetään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti