perjantai 26. elokuuta 2011

Tulen ilmojen kautta vähäksi aikaa

Kuinka hupaisaa. Tai siis tietenkin minä tunnustan, että näinä levottomina päivinä googletan nimeäni, sillä tahdon tietää, mitä on tapahtunut ja mitä tapahtuu, jos ikinä tapahtuu tai ei.

Odotan viimeisiä hetkiä lennolle lähtöä.
Minulla on eläimiä vatsassa.
Kuinka kivaa on tulla Suomeen, edes käymään!

Ja kappas, näinä levottomina yön ja päivän tunteina ennen lentoa Suomeen pikavierailulle löysin oman nimeni jostain aivan en-tiennytkään-paikasta. Nimittäin Sanaristikot.netin keskusteluketjusta. Tuolta aika lopusta, kun rollaa alaspäin. Menin aivan sekaisin koko ketjun säännöstä, ja tällä hetkellä tunnen itseni tampioksi, kun en juurikaan tajunnut, miten siinä edetään, mutta vaikuttavan paljon saavat sanaristikkoilijat aikaan! Sitä paitsi minä rakastan nuoren miehen lisäksi sanaristikoita. Pitää ostaa niitä Suomesta, jotta on täällä selkokielistä tekemistä, jos sellaiselle ikinä aikaa on.

Ja sitä paitsi Turun Sanomissakin on. Syksyn uutuuslista on. Ja on kyllä henkilökohtainen nimenikin, on.
Mutta minulla on jo hätä ja kuuma. Täällä on niin kuuma, että minä olen pinnoiltani kostea keskellä yötäkin ja etenkin päivällä. Enkä halua enää muuta kuin ihmetellä.

Tulen tänään Suomeen, Helsinki hoi, en tiedä ehdinkö taiteita katsomaan yöhön. Mutta huomenna ovat häät, ihana Anne-Maria siellä välkkyy, sunnuntaina perheen kanssa käristetään lihaa ja kasviksia kuumiksi, maanantaina katson kotkaa silmään, tiistaina ovat julkkarini, ovat kuin ovatkin, sillä kirjani julkaistaan viimeistään juuri keskellä kirkasta tiistaita. Näkemisiin, lukijat, katsojat, tämän hetken vieneet te.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti