torstai 18. elokuuta 2011

Värini on valkoinen ja kolmekymmentä muuta

Kiitoksia monista onnitteluista, ensinnäkin. Odotan myös teitä blogistanian ihmisiä julkkareihini! Toisennakin kiitoksia Vera A. ja Paula, jotka heititte minua tällä muffarilla. Mukavaa, että blogiani luetaan ja että minä voin lukea muita blogeja ja että blogimaailmassa ollaan kuin kuppikakkuja rivissä konsanaan.

Jotta ansaitsen tämän hörpylämuffinssin - mistä tulee muutes mieleen, että kun olin lapsi, isäni teki useasti suklaamuffinsseja eikä äiti lainkaan, ja minusta se on hassua, sillä eivätkös yleensä äidit ole muffinssinaisia enemmän kuin miehet muffinssimiehiä - minun täytyy kertoa lempivärini, -ruokani ja matkustushaaveeni.

Well, well, well. Lempivärinihän on pinkki tai se sellainen lähinnä pinkki. En tiedä värisävyjen nimiä muulloin kuin silloin, kun täytyy jotain tekstiä varten tietää, ja sitten unohdan ne nimet. Mutta olen nykyään myös valkoisen kaveri. Ja läpinäkyvän. Ja järven ja pohjattoman meren.

Mutta mistä minä pidän, kun vatsaani täytetään? Pidän tällä hetkellä hirmuisesti yrttirahkalevitteestä, jota ei Suomesta saa. Mutta jota voisi kyllä valmistaa itse. Pidän myös thairuoasta, pidän myös kaikesta, missä on paljon väriä ja tuoreutta, kuten vaikka porkkanoista salaattina. Oi, vuohenjuustojen kevät! Oi, juustoinen ruisleipä ja kurkkuviipaleet! Oi myslien rapina.

Ja minne minä tahdon? Peruun minä tahdon heti seuraavaksi.
Mutta nyt vain myöhästyneenä saksaa oppimaan.
Adios amigos ja heitänpä muffiinilla Villasukkaa kirjahyllyssä.

5 kommenttia:

  1. Isät ovat joskus värikkäämpiä, jopa muffinsien tekijöitä:)

    VastaaPoista
  2. Yrttirahka! Nyt toivon, että muutut vähäksi aikaa ruokabloggaajaksi ja julkaiset sen reseptin. :-P

    VastaaPoista
  3. Niin, joskushan nuo isät heittäytyvät kaulimen ääreen.

    Ruokabloggaajaksi?! Minä?! Apua, ei kannata toivoa. Siitä ei seuraisi kuin kaamea, hirveä sotku ja ruma lopputulos :D

    Mutta voin kyllä tsekata, miten tuo yrttirahka on tehty..ja kertoa sitten. Se on ihan hirmuisen hyvää. En enää pysty syömään leipää ilman sitä..

    VastaaPoista
  4. Heittopulla tuli perille, yritän rouskuttaa sen illalla. Kiitos muistamisesta :)

    Tuo yrttirahkalevite kiinnostaa minuakin. Reseptinkin nappaisin, joten mars tekemään tieteellistä levitekoostumustutkimusta jossain välissä ;)

    VastaaPoista
  5. Hmm..pitää siis todella tarttua yrttirahkapurkkiin ja keksiä, miten ihmeessä se on niin loistokasta ;)

    VastaaPoista