maanantai 10. lokakuuta 2011

Ja hatusta nostettu nimi on..

Aili-mummo! Onnea! Laitatko minulle yhteystietosi, niin pistän kirjan tulemaan. Voi mennä viikko-pari, ennen kuin se saapuu perille, mutta lukuiloa toivotan suurin mitoin. Kerro vielä, kumman kirjoista haluat.

Kiitos kaikille osallistuneille. Lupaan kautta kiven ja kannon, etten sanojani syö, ja että kirjoitan niitä teille lisää, ja että järjestän toisen arvonnan seuraavan kymppitonnin läjähtäessä mittariin. Siihen asti epäarpomisiin, eli lukemisiin, eli kohtaamisiin, olkaamme toisillemme vastakkain!

Ja myöskin tänään, suurena vaikuttavana Aleksis Kiven päivänä (jona jostain syystä tekisi mieli runebergintorttuja?!), kerron teille 8 tunnustusta itsestäni. Minut kun on menty haastamaan, kiitos siitä Leena Lumelle!

Minun pitää jakaa tämä tunnustus 8 bloggaajalle ja kertoa 8 asiaa itsestäni. Tämähän on kierrellyt monissa monissa blogeissa, joten hyvin monet ovat jo tunnustettuja, enkä tiedä tai ehdi muistaa, oletteko seuraavat jo heidän joukossaan, mutta olkaa hyvä Vera A, Dee, Satakieli, Villasukka, Hanna, Iloksi muuttuu, Heidi sekä Blogisisko.

Minun kahdeksan tunnustustani (joista en ole pihahtanutkaan muille) viime ajoilta:

1. Olen kuulemma joskus sotkuinen, joten jotta minua ei syytettäisi sotkuisuudesta kovinkaan useasti, olen alkanut piilotella mm. sängyn ja sohvan alle omaisuuttani, jonka huomaan lojuvan näkyvillä ja jonka ei kuuluisi lojua näkyvillä.

2. Kröhöm. Minua särkee päähän, sillä - äiti älä suutu! - vahingossa ja epätahallani polttelin lauantaina tupakkia kuin kala. En ole koskaan polttanut joka päivä, ainoastaan juhlan tullen, ja nyt oli jotenkin sellainen olo, ja harmittaa kamalasti, kun haluaisin jo kokonaan olla erossa, sillä minusta ei ole lainkaan mukavaa tämä pääkipu, jonka arvelen johtuvan siitä, vaikka on jo maanantai, tai sitten vain olen tulossa kipeäksi.

3. Ostin viime vuonna yllätyslennon Berliiniin, sillä ajattelin kohtaavani siellä R:n viikonlopun ajan, mutta R:llä olikin muuta menoa enkä sitten paljastanut hänelle ikinä, että olin ostanut lennot enkä edes lopulta käyttänyt lentoja. Mitä hukkaa!

4. Annoin tänään hoitolapsen rääkyä lattialla ainakin 10 minuuttia tekemättä asian eteen yhtään mitään ja tungin korviini tulpat (sillä hoitolapsi itki koko päivän eikä mikään olisi auttanut muutenkaan).Olen varmasti julma.

5. Kirjoitan liikaa tällä hetkellä enkä jaksa tehdä mitään Kielikorjaamoni suhteen.

6. Olen päättänyt matkustaa ensi vuonna kuukauden verran johonkin, säästän rahat selkänahastani, minähän menen, menen vaikka luotolla.

7. Ilahduin, kun kuulin, että kustantajani ntamo menee Helsingin kirjamessuille, sillä en ollut ajatellutkaan, että minun teokseni olisivat siellä kuten kaikki. Sieltä sitä saa, Maaria Päivistä sanojen muodossa ;)

8. Lopetan tänään kaiken. Menen sohvalle. Pitäisi tehdä kaikkea sopivaa, kuten siivota ja puhua äidin kanssa Skypessä, mutta antakaa anteeksi, 10 tuntia rääkyvää lasta ja toista ei-niin-rääkyvää lasta ovat vieneet minusta kaiken, ja todellakin aion saada keskiviikkona omakseni uuden työpaikan jostakin ei-yhtään-rääkyvästä-jatkumosta.

7 kommenttia:

  1. Onnea Ailille! Kirja meni nyt monta kirjaa julkaisseelle kirjailijalle ja muutenkin aikaan saavalle IhaNaiselle.

    Ei se ole sotkuisuutta, se on vain tyylikästä boheemiutta;-) Täällä sama. Nyt Mies ei enää halua jakaa kanssani vaatekomeroa, joten meillä on omat...

    Tupakointi kannattaa lopettaa ihan jo ulkonäkösyistä.

    Tuosta vain lentoliput johonkin...Taidat olla karjalainen juuriltasi;-)

    Takuulla helpompaa kahvilassa kuin pienten lasten kanssa.

    VastaaPoista
  2. Hei Maaria!

    Onpa minulla ollut arpajaisonnea, en usko enää silmiäni: Jo toinen kirja kuukauden sisällä.:D

    Suloiset kiitokset voittamastani kirjasta, ajattelin tutustua sinun teoksiisi alusta lähtien eli Siljasta ja Maista.

    Oikein hyvää jatkoa sinulle, Helmi-Maaria, ja suurkiitokset vielä kerran arvonnasta! Lähetin sinulle osoitetietoni sähköpostissa.

    VastaaPoista
  3. Mahtavia tunnustuksia - juuri sellaisia kuin toivoo lukevansa muiden blogeista! Sopivan paheellisia, noloja ja samalla ah niin inhimillisiä! Kiitos tunnustuksista!

    VastaaPoista
  4. Onnea Aili-mummo! Maaria olet hyvällä tolalla, kun koet morkkista tupakoinnin suhteen.Ehkäpä lopetat sen joskus ettei enää mieli tee edes juhlahumussa. Sotkuisuus hm... ei ainakaan äidiltä peritty:)AP

    VastaaPoista
  5. Onnea Aili-mummolle :)

    Eipä hätää vaikka arpaonni ei suosinut, meidän lähikirjastoon on tulossa sinun uutukaisesi. Hiphei :) Soittivatkin kertaalleen sieltä ja kertoivat väliaikatietoja. Nyt oli ilmestynyt sinun ja kirjasi nimi minun varauslistalle merkinnällä hankinnassa. On se vaan loistava paikka, tuo meidän kirjasto!

    Kiitos tunnustuksesta, sinun kahdeksikkosi oli kiva lukea!

    Niin ja toivottavasti pääkipu katoaa!

    VastaaPoista
  6. Leena Lumi: Kirja pääsi sitten ainakin hyviin käsiin :) Ja juu, ajattelisin itsekin mieluummin niin, että sotkuni on tyylikästä boheemiutta. Ja kyllä, olen, pohjoiskarjalainen juuriltain.

    Aili-mummo: Hyvä, pistänkin asap kirjan tulemaan!

    Marja Leena: Niin..mietinkin, että olenko vähän liian rehellinen tunnustaja. Mutta hyvä, jos niitä jaksaa lukea :)

    AP: Niin, ja kyllä minä eroon vielä pääsen. On tullut nimittäin ihan oikea, syvä ryppy mun otsaan!

    Villasukka: Oi, mukavaa, että kirjastosi on toimelias ja toiveita täyttävä! Lukuiloa, heti kun pääset kirjaan käsiksi ;)

    VastaaPoista
  7. Enpä olisi arvannut että tuntuu näin kivalta tulla haastetuksi!

    Luoja miten samastuin ykköskohtaan...

    VastaaPoista