tiistai 6. joulukuuta 2011

Että huomaisinko jotain erikoista.

 Kuten itsenäisyyspäivän.

Kyllä minä sen muistan, kyllä minä kaiholla ajattelen esimerkiksi viime vuoden itsenäisyyspäivää, jolloin kokoonnuimme Anni-ystävän luokse jännittämään pukuloistoa sekä suurempaakin asiaa: esikoisromaanini ilmestymistä. Sitä paitsi onhan tässä nyt syytä olla ylpeäkin. Että tulee Suomesta. Sen voi aina sanoa hienoisen ylpeänä. Puhtaasta, raikkaasta metsämaasta minä tulen ja edustan maatamme mielyysti.

Ja paistan pian pannukakkua. On monta syytä iloita. Luokseni tulee liuta niitä uusia ystäviä, joita välttämättä tarvitsen, tarjoan pannukakkua perisuomalaiseen tapaan, vaikka he juhlivat aivan muuta. He juhlivat Santa Nikolausta. R kävi tänään hirveällä hässäkällä hakemassa aivan järjettömän määrän erilaisia pikkuleipiä sekä suklaakonvehteja sekä suklaapukin ja pisti ne suurelle tarjottimelle kasaan. Sellaista on Pyhän Nikolauksen juhlinta. Makeaa mahan täydeltä. Mutta minä juhlin kaikessa hiljaisuudessa Suomea. Tosin oikeastaan tiedän jo, että itkemme koko sakki pian silmät turvoksiin. Katsomme P.S. I love Youn. Ei sitä itkemättä katso. Ja minä lähetän telepaattista voimaa ystävilleni Suomeen. Siellä eivät asiat ole aivan parhain päin. Surettaa, ei saa surettaa, koettakaa ajatella, että kyllä se siitä vielä suttaantuu kirkkaaksi.

Sain tänään sanottua pomolle, että voisinko mitenkään saada lauantaita vapaaksi. Sen kummempia kyselemättä hän sanoi, että tottakai. Miten mieluisaa. Pidän tästä. Sitä paitsi vieläkin makustelen eilen julkaistua arvostelua Minä rakastan sinua nuoresta miehestä(ni). Onhan se nyt jo. Sulaa, sulaa.

Toivotan mukavaa, rattoisaa, kuulemma lumenhuurtamaa loppupäivää. Kirjatoukat ja lukuhemmot tahtonevat by the way kurkistaa Morren varsin kunnioitettavaan kirjahaasteeseen. Tsingaling minä häviän paistelemaan ja huomenna herään taas ennen kuin arvaattekaan.

2 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen alku kirjallasi, "Minä rakastan sinua nuori mies"..
    Hymyilyttää, olen aina rakastanut nuoria miehiä=)=)

    Sinulla on ihana, lyyrinen, polveileva tapa kirjoittaa...rikasta, hersyilevää...
    Varmaan voisin tykätä kirjastasi..
    Ei kun etsimään=)

    Minkä koiran ottaist, jos nyt juuri hänet valitsisit?

    ihanaa itsenäisyyspäivän iltaa sinulle sinne!

    VastaaPoista
  2. Kyllähän nuo nuoret miehet ovat ihastuttavia :D

    Oi, minkäkö koiran, ottaisin melkein minkä vain, sillä tärkeintä on se ihana uskollinen seuralainen! Bokseri olisi taas ihana, mutta en usko, että se viihtyisi kaupunkiasunnossa. Tai no, miksi ei, sillä lähellämme on tilaa temmeltää vapaana ilman hihnaa, ja jopa uida joessa. Tuossa lähirannalla on välillä oikein koirien ruuhka-aika :D

    VastaaPoista