sunnuntai 29. tammikuuta 2012

Ah!

Eilen sain harvinaista herkkua. Mukavaa, mukavaa! Pelkään reaktioita, jotka tulevat, kun kirjojani luetaan, ja jos niistä pidetään, olen silkkaa makaroonia ja serpentiiniä ja juustokakkua, jota teen tänään myös.

Täältä löytyi aika hieno talo josta en tiennytkään, kerran.
Ensin, kuten nyt, paistan sämpylöitä, vaikka niitä saisi kulmien takaa leipomostakin. Olen yöpuvussa ja hipsin. R pesee pyykkiä, R on ihana. Minulla vuotaa nenä, päätä jomottaa, olen kipeä kuin noppapeli, mutta hyvillä mielin kuitenkin. Eilen en jaksanut jalkoja letkauttaa. Tänään pakotan, en jaksa enää maata.

Ajattelin kirjoittaa alun.
Sen verran on tullut jo levättyä.

Ai niin, minulle tarjottiin perjantaina työpaikkaa kielikylpypäiväkodista, jossa opettaisin englantia ja toimisin päiväkotitätinä. Ehdin jo riemuita, mutta riemu laantui, kun luin työsopparin, joka mm. velvottaisi minut osallistumaan 15 000 euroa maksavalle kurssille (???!) ja joka kertoi, että saisin palkaksi melkein saman nälän kuin työstäni leipomossa. Käteen jäisi kuussa noin kaksisataa euroa. Mistä näitä alipalkattuja työpaikkoja oikein satelee.

Olen mies myös 4. käsiksessäni, joten pakko ajatella näin.
Että enpä taida ottaa vastaan, etsin sitten jotain muuta. Leivon sämpylät ja lakkaan pelkäämästä, ettenkö löytäisi. Hienointahan on se tunne, että kelpaan jonnekin muuallekin kuin leipomoon; että kelpaan vähän edes oman alan suunnille. Ajattelin, että haen kesällä saksalaiseen yliopistoon ja opiskelen joko taide- tai sosiaalipedagogiikkaa ja hankin toisen tutkinnon. Eiköhän sitten ala löytyä asioita.

Eiliset harvinaiset herkut ovat vielä iloisin elein mielessä varmasti vielä pitkään, mutta tässä vielä erinomaista piristystä aamuksi. Sämpylät palaa, adios!

3 kommenttia:

  1. Paljon Onnea, Helmi-Maaria!

    Sehän on hieno juttu, mitä Villasukka kirjahyllyssä kirjoitti.;DD

    Luin minäkin kirjasi, mutta en jaksanut tehdä siitä postausta. Parasta kirjassasi on kieli, se on hyvin kaunista ja runollista, ja niin omaperäistä, ettei sellaista muualta löydy;))
    Olet kirjallisuuden uudistaja, Helmi-Maaria.<3

    Oikein verratonta sunnuntaita sinulle ja hänelle.<3

    VastaaPoista
  2. Ilo oli minun puolellani!

    Pikaista paranemista, onneksi R on ollut hoitamassa sinua :)

    VastaaPoista
  3. Aili-mummo: No mutta hupsis, en uskalla ottaa noin suurta kunniaa kuin kirjallisuuden uudistajan titteliä osakseni, mutta olen erittäin erittäin otettu sanoistasi, Aili. Kiitoksia, lämmittää mieltä :)

    Villasukka: Juu, onneksi oli R, mutta nyt kun hän on taas poissa, palasi kuume oikein rytäkällä. Kehomielenosoitus :)

    VastaaPoista