keskiviikko 21. maaliskuuta 2012

Olen niin parsa.

Anteeksi, mutta en voi muuta kuin olla väsynyt. En osaa herätä aamukuudelta kirjoittamaan. Pikemminkin käännän siinä vaiheessa kylkeä ja olen onnellinen siitä, että voin nukkua vielä kotvasen jos toisenkin. Mutta tänään on kevät ja minä hukun aurinkoon.

Sitä paitsi eilen kävin elokuvissa. Elokuva oli alkuperäiskielinen (ranskaa täynnä enkä minä sitä osaa) ja saksaksi tekstitetty. Mikä voitto: ymmärsin melkein täysin kaiken!

Sitä paitsi eilen Silja ja Mai sai taas huomiota.
Ja tässä on teille huvittava vihanneselämys.



Romaania on kehissä. Eilinen arvontakirjoitukseni tuottaa hedelmää 1.4. saakka. Adios und bis bald.

14 kommenttia:

  1. Sinä elät niin täysillä Helmi-Maaria, ei ihme, jos väsyttää!

    Kiitoksia sinulle kirjoitelmani huomioimisesta, ole oikein otettu;)

    Paljon onnea ja menestystä elämäsi tiellä, Helmi-Maaria.<3

    VastaaPoista
  2. Hauska kuvasarja, irrotti hymyn tähänkin päivään ;D

    VastaaPoista
  3. Ihanan pirteä postaus väsyneeltä parsalta ;-D Hauskoja kuvia, ei voinut nauramatta katsoa. P.S. Minä olen tänään sieni, mutten silti vihaa tätä peliä. Ainakaan tämän postauksen nähtyäni. Kiitos päivän piristyksestä!

    VastaaPoista
  4. Aili: Niin, vaan kun kevät on, niin luulisi jaksavan :) Ei, kun minä olen otettu, että huomioit kirjani :)

    Marja Leena: Kyllä, samma här :D

    Rina: Tämä kuva piristi minun päiväni kokonaan jo aamulla, kun siihen serkkupojan ansiosta törmäsin, joten kiittäkäämme häntä!

    VastaaPoista
  5. Minusta ei tule koskaan niin sinnikästä ihmistä, että heräisin kuudelta kirjoittamaan. Voin kertoa. Joten ymmärrän täysin, jos se ei suju sinulta ihan niin kuin Strömsössä. Jos herätyskello soi kuudelta, niin ainoa, mitä minun ajatuksissani pyörii silloin, on ruma sana, jonka jatkona tulee kysymys siitä, että miksi ihmeessä en saisi nukkua.

    VastaaPoista
  6. Mulle tuli jostain syystä tuosta kuvasarjasta mieleen ne typerät koulujen esittelyleikit, joissa jokaisen piti vuorollaan sanoa "olen Antti Antilooppi" tai olen "Inkeri Iloinen". Vihasin niitä, koska mikään järkevä adjektiivi ei ala b:llä, eikä kyllä eläinkään. :D

    VastaaPoista
  7. Rooibos: Minä olen yleensä ollut sinnikäs ja sissi. Mutta ei vain nyt oikein lähde käyntiin..eikä sanat muutenkaan tunnu tulevan. Ei huvita vaikka huvittaakin. Siinäpä pulma!

    B.N. Mullekin tuli esittelyleikit mieleen :D Niin, B:stä on vaikea keksiä mitään kouluikäisenä..isonahan voisi jo sivistyssanoja heitellä sekaan.

    VastaaPoista
  8. 'Nukkua' on nätti sana. Kyllä se vetää puoleensa.

    Milläs sitä voisi vastustaa?

    VastaaPoista
  9. heh, tulee tosta sun elokuvakokemuksesta mieleen englanniksi tekstitetty Inglourious basterds, jossa puhuttiin etupäässä saksaa ja ranskaa.

    B.N. en voinut vastustaa kiusausta, joten piti ruveta keksimään B alkuisia sanoja.. Tosin adjektiivit ja eläimet olivat äkkiseltään tosiaan vähän vähissä. Ekana tulivat mieleen: banaani, bi-seksuaali (hyvä tehdä selväksi heti alussa, jotta jokainen tietää et hänellä on sukupuolesta riippumatta mahdollisuuksia), Baarikärpänen, bakteeri, blondi, balleriina, bensiini, bambu, barbaari, betoni, bloggari, boheemi, byrokraatti..

    Hmm. näistähän syntyis mielenkiintoisia tarinan ituja: Boheemi bloggaava byrokraatti boikotoi betonimaisia banaaneja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, siitähän opettaja olisi ilahtunut, kun olisin esitellyt itseni b baarikärpäseksi! :D Adjektiiveja on tosi vähän, boheemi ja blondi tulee itselläkin ekana mieleen. Se on sitten eri asia, haluaisiko niillä kuvailla itseään.

      Muistan kuinka kerran tuskissani yritin keksiä b:llä alkavaa eläintä (sen piti olla nimenomaan eläin), ja jokaisen oli pakko sanoa jotain, enkä keksinyt mitään muuta kuin barrakudan! Se oli ihan kamalaa.

      Vasta vuosia myöhemmin tajusin, että boa-käärmeitäkin on olemassa..

      Poista
    2. Mulle tulee myös bisse mieleen, etenkin kun juuri saksan kurssilla käytiin läpi olutuutisia. Mutta se on kyllä slangisana.

      Inglorious Bastards oli jänskä katsoa, kun osasin sitä saksaa..katsoin sen vasta pari kuukautta sitten.

      Poista