torstai 5. huhtikuuta 2012

Kani hoi, tuu mun luo!

Tänään on pääsiäiskanin aika. Lisäksi tulevat vanhempani, viipyvät maanantaiaamuun saakka. Olen varannut illaksi pöydän Augustiner-ravintolasta, hoitanut auton lainaan. Harmillisesti sää on kalpea ja harmaa, kylmähkö; he eivät ehkä näe, miten varhain täällä muutun kevääksi.


Huomenna käymme vaeltamassa vuorilla. Minä saan suklaata ja salmiakkia ja oikeanlaista ksylitolipurukumia. Olen puunannut kylpyhuoneen kiiltokuvakansikuntoon, piilottanut vaateryöppyni kaappien taakse. Pitäisi vielä aamupalatarvikkeet ostaa ja huomiset vaelluseväät, sitten töiden jälkeen. Tänään lähden tuntia aiemmin kotiin, sillä en ole ennen pedannut vanhemmilleni vieraspetiä. He eivät ole vielä koskaan nukkuneet luonani. On siis hieman omituinen olo. Laittaa nyt vanhemmille peti, kun yleensä se menee toisin päin.

Sitä paitsi R tulee myös kotiin. Ja minulla on päässäni musta aukko. Se tekee kipeää ja vetää ajatukseni pois. Huomasin juuri, että olen muuttunut punertavaksi. Sillä vuosia käyttämääni meikkivoidepuuteria ei enää valmisteta tai sitä ei ainakaan täältä saa, ja paniikinomaisesti olen metsästänyt jotakin uutta. Kaikki ovat tähän mennessä olleet vääriä väriltään. Turhauttavaa, kun oma vakiotuote lakkaa olemasta tuote.

Mutta onneksi ovat nyt nämä pääsiäisen lötköt päivät. En tapaa pääsiäiskukkoa tänä vuonna, mutta täkäläinen kaniperinne on tarpeeksi hauska korvaamaan menetyksen. Kani piilottaa suklaamunat puutarhaan tai ympäri taloa ja ne pitää käydä etsimässä. Kanilla on vaikutusvaltaa. Jos ei ole kiltti, kani ei tule. Minä olen ollut kiltti, joten ainakin pääsiäismunani tulee. Anteeksi sitä paitsi. Tuohan oli mauton vitsi. Nyt olen punainen häpeästä.

Erityisen helppoa, mukavaa ja värikästä pääsiäistä toivottelee Helmi-Maaria Pisara!

14 kommenttia:

  1. Saat minunkin kanin, minä en tykkää pääsiaissuklaasta.

    Ensimmäinen kuva on tosi Ozzy Osbourne. Vaikka hän on kyllä tehnyt siistimpiäkin asioita kuin purrut päitä irti. Esimerkiksi nuollut Nikki Sixxin kusta maasta. Eikun siis tehnyt hyvää musiikkia! Se minun piti sanoa!

    Miksi minä kerroin tämän? Ai niin, kostoksi mauttomasta vitsitä. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yyh. Kamala kuva jäi päähäni nyt. Ei pitäisi siis kertoa mauttomia vitsejä :D

      Poista
  2. Kiitos pääsiäisjutusta. Helmi-Maaria;DD

    Oikein munarikasta pääsiäistä sinulle ja kumppanillesi.<333

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :D Ja aivan samoin toivotan sinulle Tohmajärvelle!

      Poista
  3. Sinä ja sinun munasi :D Olin rykäistä teet läppärin näytölle (ei sovi kertoa miehelle, että söin läppärin ääressä)...

    Hauskaa pääsiäistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anteeksi, tarkoitukseni ei tietenkään ole pilata kenenkään läppäreitä :D Hurmaavaa pääsiäistä!

      Poista
  4. Kuulostaapa mukavalta pääsiäiseltä;D Tuo munanpiilotusperinne on aika kiva;muistaakseni sellaista tehdään myös Valkoisessa Talossa.
    Ihanaa pääisiäistä Helmi Maaria!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, on hauska perinne. Tänään työpaikan kakarat juoksivat pää kolmantena jalkana pihamaalla munien perässä. Ja minäkin sain omani :D Kiitos samoin sinulle!

      Poista
  5. ;-D Hyvä, että saat munasi. Ja anteeksi myös täältä, mutta toivotin tänään kollegalle vahingossa munarikasta pääsiäistä. Hänellä kun on samanikäisiä lapsia. Miehen ilme oli kyllä näkemisen arvoinen :)
    Hauska pääsiäisperinne tuo pääsiäiskani, meillä tyttärellä vierailee pääsiäiskukko vähän samaan tyyliin (tosin pihalle asti se ei muni).
    Tutulta kuulostaa tuo outous sijata vuodetta omille vanhemmilleen. Hauskaa pääsiäistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauska oli juu pääsiäinen ja suklaamunarikaskin :D Toivottavasti samoin!

      Poista
  6. Hauskasti kirjoitettu pääsiäisestä. Sinulla vaikuttaakin tulevan mukava pääsiäinen suvun kesken. :)

    Oikein munarikasta pääsiäistä! ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia, toivottavasti oli hauska pääsiäinen sinullakin!

      Poista
  7. Kääk. Olen luullut että pääsiäispupu on suomalainenkin perinne. Olemme siis juhlineet pääsiäistä aina hollantilaisittain (siis jos tänne pääsiäispupu ei tulekaan)
    Iloista pääsiäistä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainaskin itäisessä Suomessahan on pääsiäiskukko, eikös..en tiedä lännestä.Mutta puput on kivoja :) Toivottavasti oli sinullakin iloinen pääsiäinen!

      Poista