sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Vanhempi minä

Jos olin viime viikolla suruinen, olen kyllä myös viikonlopun aikana ehtinyt iloita. Olen äärettömän onnellinen niistä ihmisistä, jotka ovat lähellä ja kaukana mutta silti tässä. Synttärijuhlat pidin eilen. Aloitimme grillibileillä Isarin keskellä, saaressa, missä aurinko helotti ja vesi kohisi, naapurirykelmän dj piti meidätkin musiikissa kiinni ja vihreä väri rehotti. Hullujakin riitti; muutamat meistä kävivät jopa uiskentelemassa. Ilahduin vierasmäärästä; meitä oli nelisenkymmentä. Näinkö äkkiä tämä tapahtuukin, että saan ystäviä ja ihmisiä, jotka tahtovat tulla juhliini. Lämmitti kyllä mieltä! Etenkin, kun Suomesta asti saavuttiin.

Synttäriaamiainen a la sisko ja sen sisko.

Sitä paitsi ei ihme, että kaikki rakastuvat tähän kaupunkiin. Tämä on yksinkertaisesti erinomainen ja loistava.

Synttärikukkia ja sisko ja sen sisko.

Juhlani jatkuivat illalla baarissa, jonka olin mennyt varaamaan. Siellä suurin osa katsoi sen jonkin tärkeän jalkapallomatsin ja minä puhuin itseni puhki. Menin kotiinkin ennen pilkkua, mikä johtuu varmaan siitä, että olen nyt vanhempi ja viisaampi kuin esimerkiksi viikko sitten.

Vieraita melkein joessa. Minä sentään kävin uimassa.
Ja sain mitä parhaimman lahjan, jonka R vieraiden kanssa organisoi; rahaa uutta pyörää varten. Ostan sellaisen trekking-pyörän, jolla voi polkaista Alpeille. Tavoitteenani on mennä vähintään Itävallan puolelle jo tänä kesänä pyörällä. Ehkä seuraavana vuonna jaksaisin jo Italiaan asti tai vaikka Sveitsiin. 

Lisää vieraita melkein joessa.
Meillä on täällä vielä herra T kylässä. Sisareni ja sen mies lähtivät varhain aamulla takaisin Suomeen. Olen väsynyt mutta täytyy sanoa, että näiden kaikkien ihmisten takia myös onnellinen. Sitä paitsi tulostan nyt uusimman tekstini ja annan sen herra T:lle luettavaksi. Paluu kirjoittamiseen eli arkeen tapahtuu huomenna.


Lähetän täältä kaikille auringon pitkiä, hentoja säteitä. Minun herneeni ovat jo alkaneet pilkistää kukkaruukun mullasta. Sen sijaan kukat vähän repsottavat. En vain taida osata niitä pidellä.

1 kommentti:

  1. Myöhästyneet onnittelut kolmekymppiselle! Pirteät pippalot sinulla siellä, nuo joenrantakuvat ovat ihanan kesäisiä.

    VastaaPoista