lauantai 26. tammikuuta 2013

Puhu pukille pentele!

Ärrienkärrikääpämurripaskapaskapaska. GRRRRRR ja KRIIIIII ja kaikkia muitakin todella korvaan käypiä ääniä ja kaiken lisäksi näytänkin vielä harakalta perkele.

Vittuperjantai-illan jälkeen tuli sopu kello viideltä aamulla kun R tuli kotiin (se oli kyllä silloin todella ihana eikä edes mitenkään humalassa vaan jotenkin soma) mutta halusin väliä sängyssä työnsin sen omalle puolelleen en saa aina unta kun patteri on minun puolellani tiedättekö miten kipeäksi pää tulee kun nukkuu joka yö patterin vieressä ja siellä kaasut jylläävät.

Sitten, arghien arghimus, R:n herätyskello päätti soida kello puoli kahdeksalta R ei tietenkään kuullut miten saakeliääni siitä lähtee se soi uudestaan yhdeksältä vaikka olisin voinut nukkua yhteentoista eli kellon ympäri mutta sitten alkoi yläkerran naapuri puhua suureen ääneen kenties puhelimessa se tekee sitä joskus niin että korvakäytävissä narisee nämä seinät ovat aivan yhtä pahvia kuin pahvien pahvi,

Madridissa on kauniita taloja silmiin iloa haluan vaikka sinne tänään.
joten nousin. Pää kipeä vittu tuleeko minuun flunssa. Miksi minulla on jonkun toisen krapula, join eilen pelkästään lasin maitoa, vaikka en pidä saksalaisesta maidosta suomalainen on paljon parempaa haluan salmiakkia ja lakritsia ja minulla on ikävä ikiomaa Hesarin asuntoani ja koko Suomea mitä jos kieleni rappeutuu huomasin eilen että tämä blogi ja käsikseni ovat ainoat kanavat purkautua suomeksi todella, sillä, luoja, raapustin päiväkirjaan saksaksi ja englanniksi!

Sitä paitsi, arrrrggggh, en enää ikinä pyydä ketään R:n kaveria kastelemaan meidän kukkiamme silloin kun olemme matkoilla. Mun chilipuu, mun jukkapalmu, mun timjami! Kaikki ne ovat niin märkiä, että eilen (vasta, oma moka!) havahduin ajattelemaan että miksi ihmeessä mun kukat on vieläkin märkiä milloin voin niitä itse kastella, otin ne irti ruukuistaan jukkapalmunkin kaadoin se on iso ja painava, ja penteleen pikkupeijakkaat, niistä sai PURISTAA veden pois, ne lilluivat valtameressä! Minun kukkani pilalla! Kalliit kasvit (jotka todennäköisesti olisivat kuolleet omien käsieni kautta kuitenkin) veden vallassa, ei enää chiliä keittoihin eikä timjamia muhennoksiin palmunkaan alla voi enää maata.

Tuollainen olen minä tänään grrrrrr.
Kiitos. Olen purkautunut. Luulen että "ne päivät" ovat tekemässä tuloaan tai sitten olen muuten vain luonnollisesti ärhäkkä.

Ai niin; valivali, emme menekään tänään laskettelemaan tietenkään kun eilen oli muka-niin-tärkeä--entisten-työkavereiden-kanssa-ilta. GRRRRRR. Huomenna sitten. Menen kohta ratsastamaan laukkaan pankkiirin kanssa lumessa vaikka haluaisin mieluummin yksin mutta se tietää kaikki hyvät reitit ja parempi varmuuden varalta mennä toisen kanssa jos vaikka tipahtaa siinä vauhdissa. 

Niin ja ai että kirjoitinko eilen sittenkään olinko tuottelias no en! Väsymys voitti kaaduin sänkyyn söin sormiani tekee yhä mieli purrrrra. 

Sitä paitsi isoveljeni täyttää tänään 41 vuotta. Onnea meidän Koke Kyöstiläinen. Syön tänään mustikkamuffinssin hänen kunniakseen käyn sen lähileipomosta syön sen R:n edessä ja ilkun että ostin vain yhden, lällätilää. 

10 kommenttia:

  1. Maaria, oletkohan horoskoopissa härkä kuten minä? Tai kauris kuten tyttäreni Meri?

    Tässä oli jotain tuttua juttua;-)

    Juu, ehdottomasti vain yksi mustikkamuffinssi!

    Mukavaa viikonloppua lumessa laukaten!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Härkähän minäkin :D Mukavuutta sinnekin, minä lähden tästä seuraavalla junalla muuttamaan ärsytykset hevostelulla iloiksi!

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Tattis! Onneksi sentään ei maailmoja kaatavista syistä tarvinnut aamulla kiukuta :)

      Poista
  3. Tsemppiä äläkä nyt vaan sairastu.Saako sitä patteria suljettua vai onko muuten liian kylmää?Voi että sun kasvejasi,toivottavasti eivät nyt mädänny niiden juuret kun saivat liikaa vettä! Ja nautinnollista ratsastusta,sinä onnekas!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liian kylmää on, jos sen sulkee. Ja niin toivon, että kukkaparkani selviävät. Yritän niitä elvyttää! Ratsastuslenkki oli aivan mahtava.

      Poista
  4. Toivo ei toivottavasti ole vielä mennyt kasvien suhteen? Pikaista paranemista heille. Pisara, hellitä puruotetta ja hengitä ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei välttämättä toivo ole mennyt! Olen kuivatellut multaa ja huomenna kipaisen kaupasta uudet mullat. Chilit ovat mennyttä mutta muut ehkä pelastuvat..

      Poista
  5. Voi Helmi-Maariaa! Ehkä olet ärhäkkä. Se on hyvä asia.

    Älä huoli kielen rappeutumisesta. Vaikka kävisi niin, että unohtaisin jotain, äidinkielensä saa haltuun hyvin nopeasti. Minähän en käyttänyt venäjää juuri ollenkaan noin kymmeneen vuoteen. Nyt kun luen venäjää koulussa, kykenen yhtäkkiä täysvaltaiseen keskusteluun, ooh. Ja sinä sentään kirjoitat jatkuvasti suomeksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta. Saahan sen haltuun :) Ja onhan mulla täälläkin näitä ystäviä ja tuttavia. Hyvä, että venäjäsi kukkii! Minunkin pitäisi olla unohtamatta venäjää. Ymmärrän lähes tulkoon kaiken mutten osaa enää juurikaan puhua.

      Poista