keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Nälkä

Nälkä kourii vatsaa mutta en voi pihistää kirjoitusajastani. Syön aamiaisen nykyään vasta töissä. Mitä muutes te popsitte aamuisin? Minä lataan eväslaatikkoon kokojyvämuroja, goji-marjoja ja banaanin, jotka sekoitan töissä maitoon, ja oh! Niiiin hyvää. Ennen olin aivan mysli-tyttönen, mutta nykyään murot ovat naisempaa. 

Aamupalan kiilto silmissäni syvennyn nyt. Ennen sitä kuitenkin suosittelen, että lukaisette Morren kirjoittaman arvion Pintanaarmuista! Ja toivon, että innostutte tarkastamaan, pidättekö kirjasta itse vaiko ette. On tärkeää ja hienoa, että se tulee ylipäänsä luetuksi. Kaksi aiempaa romaaniani jäivät jonnekin enemmän varjoon - tosin nyt ainakin esikoiseni on Helmetin mukaan lainassa joka kappaletta myöten. 

Synttäriaamiainen viime vuodelta. Naminaminam!

Olen vähän kipeä. Toivon, että vuotaisin pian. Tämä kaupunki on kylmä, valkoinen, en jaksaisi mennä töihin. Voi elämä. Ylihuomenna olen matkalla Wieniin, enkä malttaisi, sillä juuri näinä päivinä on inspiraation kukkaseni oikein säkenöivän auki! Sitä paitsi Wienin matka on luultavasti pelkkää juhlaa. Tuskin ehdin nähdä koko Wieniä, vaikka haluaisin kovin, lähden ehkä salaa omille reiteilleni siellä.

P. S. Ihanaa, palkka tuli! Kaiken lisäksi olen kohdannut varmaankin palkankorotuksen. Kyllä nyt kelpaa, kun melkein 100 euroa sain enemmän kuin ennen!

15 kommenttia:

  1. Voi, mulla on ihan tylsä aamiainen, paahdettu juustosämpylä, kahvia ja appelsiinimehua. Viikonloppuisin voi joskus olla jotain muuta, vähän runsaampaa.

    Tervehtymisiä ja iloista Wienin matkaa. Mä yleensä aina lähden matkoillani ainakin hetkeksi omille reiteilleni, tykkään kulkea yksin omien ajatusten kanssa.

    Herkullinen kuva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoskia ja iloa pääsiäiseen :) Ei aamiainen ole koskaan tylsä, muutes!

      Poista
  2. Mie laitan goji-marjat naamaan (on sellainen kasvonaamio joka virkistää) ja vedän ämpärillisen kahvia :D

    Sinulla on kyllä mainion terveet aamueväät, itse en aamuisin pysty syömään ollenkaan. Wien kuulostaa oikein mahdilta, ihanaa reissua olet kyllä sellainen reissu-Maaria! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeilepa joskus vetäistä gojia myös kurkkuun :D

      Reissu-Maatuska pikemminkin...

      Poista
  3. Ruisleipää tai jotain leipää missä on jyviä ja jostakin syystä olen paahtanut leivät viime aikoina...mielitekoja...maitokahvia itseleivotun mustikkapiirakan kanssa, banaania joka aamu, mustikkajugurttia jos on tai sekoitan luonnonjugurttiin jotain vaikka luumuhilloa tai omenahilloa (itsetehtyä)...sit aivot jaksaa hyvin. Jos lähtisin pyöräilemään tai juoksemaan niin söisin vasta sen jälkeen. Mä olen oppinut, että aamuruoka on päivän tärkein ruoka ja sit se vaatii vielä aamulehden ja lukurauhan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh, mustikkapiirakkaa! Minäkin pidän aamurauhasta, mutta työpäivinä sitä ei juuri ole...viikonloppujen hitaat aamut ovat parhautta!

      Poista
  4. Vähän riippuu mitä syön aamuisin.Usein joku smoothie ja viime aikoina suosikkkini on omenakaurapuurosmoothie,nami! Joskus tulee tehtyä munakas aamuisin tai hapankorppuja vaikka avokaadolla.Välillä haaveilen israelilaisesta hotellibuffetaamiaisesta,joka on maailman paras.Mukavaa Wienin matkaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh, pitänee siis käydä nauttimassa Israelissa hotelliaamiainen ;)

      Poista
  5. Minäkin olen tällä hetkellä murotyttö :D Olen koukussa Fitness yoghurt- ja Fitness fruits -muroihin (vaikka minua lähinnä naurattaa tuo nimi, eivät ne nyt niin fitnessiä ole tai tuo)! Vaihtoehtona maustamaton jogurtti kera myslin/marjamuromyslin, pähkinöiden ja marjojen. Namnam :)

    Ihanaa Wienin matkaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä pidän pähkinöistä salaatissa, mutta myslissä ne eivät oikein uppoa. Marjat sen sijaan kyllä! Kiitos ja hyvää päästäistä!

      Poista
  6. Tilasin Pintanaarmuja kirjasi ntamolta jo 16.03.-13, ja se kuulemma on jo postitettu, mutta vieläkään en ole sitä saanut. Maksoinkin heti sen, olisi pitänyt maksaa luottokortilla...

    Oikein hyvää Viinin matkaa sinulle ja R:lle.<3

    Ottakaa siitä kaikki irti..;))))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm..voin kysyä puolestasi, missä se kirja viipyy. Onhan jo kumma, jos ei ole tullut!

      Oh, R jää tällä kertaa kotiin, lähden ilman häntä :) Mutta otan kaiken irti minkä saan!

      Poista
  7. Sinun aamiaisesi kuulostaa hyvältä. Minulla työaamuina aina sama: rooibosta ja omena-kaneli-pussipuuro. Aina. Jo seitsemättä vuotta, tai jotain vastaavaa. Tai jos en ehdi noita, niin sitten en syö lainkaan ja se on kyllä huono. Viikonloppuaamuisin aamupalani voi olla melkein mitä vaan. Aika usein jukurttia, teetä, porkkanaa (!), ehkä leipää. Joskus sitten aamiainen nro kaksi jossain kahvilassa. Ihanaa Wieniä sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pussipuurot ovat hyviä, mutta en ole löytänyt niitä täältä..harmi. Ilmankos nimimerkkisi on Rooibos :D

      Kiitos ja ravitsevaa pääsiäistä!

      Poista
  8. Hyvää matkaa! Minun aamiaiseni on kuppi tai kaksi kahvia. En pysty syömään aamulla mitään. Jos söisinkin, en söisi mitään noin terveellistä kuitenkaan. Joten parempi sitten olla ilman.

    VastaaPoista