tiistai 9. huhtikuuta 2013

Potkin sinua vasta sitten

Sanoin tänään kauniita sanoja, vaikka ne tuntuivat tyhjiltä. Päästin kuitenkin ulos; parempi olla mukava kuin inhon piikki iholla. 

Pidin työpäivästä. Olen unohtanut varmaankin kaiken maailman mölyn keskellä kertoa jotakin olennaista. Ei riitä, että pakahdun kiireisiin ja tunteisiin, jotka kuristavat, vaan järjestelen lisää kiireitä saadakseni jonakin päivänä paljon enemmän vapaata. 

Muutun pian normaalista västäräkistä potkivaksi ankaksi.
Nimittäin olen ryhtymässä yrittäjäksi. En yksin, vaan kaksin. Työtoverini kanssa. Noin vuoden, korkeintaan kahden päästä. Avaamme yksityisen päiväkodin - tosin keskustelujen alla on myös minua houkuttelevampi vaihtoehto nimeltä Hort, eli iltapäiväkerho. Olen asiasta innoissani, sillä ideoimme luontoa lähellä olevaa yritystä. Täällä päiväkodeista on huutava pula, samoin kuin "Horteista", jotenka ei ole pelkoa minkään (ei ehkä edes alun jälkeen ajan) menettämisestä. 

Pääsen sitten päättämään myös lastenkirjallisuusasioista edes yhdessä talossa kokonaisvaltaisesti. Kirja-asioista sen verran vielä, että ihanaa. Arvostelukipaleita on sadellut. Pian on luvassa arvioita niin Katja Ketun Piippuhyllystä, Joonas Konstigin Totuus naisista kuin Salla Simukan Punainen kuin veri -romaanista. Tosin ensin ahmin loppuun Kristiina Vuoren Näkijän tyttären. Niin ja samalla yritän suitsia kirjoitusintoani. Vauhti on jokseenkin huimaava. Ja nyt valmistaudun potkunyrkkeilytreeneihin. Katsotaan kuka läjähtää ensimmäisenä mattoon ja miten päin!

6 kommenttia:

  1. Tuohan kuulostaa kivalta:) Lasten kanssa on ihan kivaa mutta en itse varmaan jaksaisi sitä työkseni tehdä kokopäiväisesti.Mutta nautin niistä 2 vapari-iltapäivistä joita vietän lasten kanssa.
    Söpö strutsi;tuohon on selvästi sen joku aika sitten blogiinin kuvaamani strutsin serkku!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen jotenkin alkanut pitää tästä työstä - vaikka en kyllä tahtoisi kokopäiväisesti tätä tehdä - ajatus oman päiväkodin perustamisesta tuli myös siitä, että voisimme kontrolloida työaikojamme vähän enemmän. Yllätyin itsekin, että pidän tästä duunista. Etenkin palkankorotuksen jälkeen :D

      Poista
  2. Hienoja suunnitelmia, Helmi-Maaria.<33333

    VastaaPoista
  3. Herranjestas kun sä olet energinen. Minä luulin, että olin tänään vauhdissa, mutta eihän mun vauhti ollut mitään suhun verrattuna. Mä luulen, että potkunyrkkeily tekisi kyllä välillä terää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen potkunyrkkeilyä, vieläkin ovat paikat tuusannuuskana ja mieli virkeä :)

      Energiaa riittää kyllä, mutta rajat tulevat vastaan minullakin. T. Melkein-pommiin-nukkuja

      Poista