perjantai 31. toukokuuta 2013

Sateen aikaan

Eikä. Sataa, sataa, sataa. Sataa kaatamalla, sataa vähemmän, sataa taas, sataa koko ajan, joka päivä, kellon ympäri. Alkaa jo kevyesti ilmaistuna ketuttaa. Etenkin kun kuulen, kuinka Suomessa kesä hehkuu. 

Augsburgin matka oli pikainen ja kepeä, hauskakin, mutta nyt olen väsynyt. Huomenna tulevat vanhemmat tänne, joten olen varmaan viikon päästä tähän samaan aikaan ihan yhtä väsynyt. Sillä vanhemmat riekkuvat varmaan pitkin kaupunkia ja pitäähän heille sitä näyttää töiden jälkeen ja lomassa.

Naapurin vauva on nimeltään Maria Louisa. Sillä on ruskea tukka ja se on tavattoman kaunis, mutta niin ovat sen vanhemmatkin. 


Ja minun vatsaani sattuu, sataa sataa, sataa, ja eilen sain tietää, että eräs novellini julkaistaan, ja olen iloinen asiasta, mutta kuka veisi minusta väsymyksen, Münchenistä sateen, ja vatsastani kivun pois? Ja minulla on myös ikävä marsuja. Olen niihin kiintynyt. Tekisi mieli mennä työpaikalle niitä katselemaan. Kyllä. Olen outo. Mutta huvittavintahan on, että R taisi ehtiä tykästyä niihin myös. Se soitti minulle tänään Augsburgiin ja huudahti kauhuissaan, että apua, missä marsut ovat, niitä ei löydy mistään. Unohdin kai sanoa sille, että vein marsut kotiinsa jo, mutta häkkiä en vielä.

Falafelit on nyt arvottu. Moni ei niitä tahtonut, harmi, sillä ovat oikeasti tosi herkullisia tai sitten olen vain outo. Mutta onnea Pihi nainen, sinulle lähtee paketti falafelaineksia! Jos viitsisit vielä osoitteen heitältää sähköpostitse vaikkapa. Ja ne joita onni ei potkaissut ja jotka eivät falafeleja edes tahtoneet muistuttaisin, että kaiketi tuolla heinäkuun puolella tupsahtaa kehiin loistava arvonta loistavine palkintoineen. Moikkis, viikonloppua kaikille ja sadetta, sadetta, sadetta.

Ai niin ja P. S. Leena Lumi arpoo hurjia kirjoja blogissaan, kannattaa osallistua!

9 kommenttia:

  1. Söpö marsu! Noihin kyllä tykästyy helposti;D Minä haluaisin osan tuosta sateesta mutta ei taida täällä sataa ennen marraskuuta..
    Onnea novellin johdosta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh, kunpa saisitkin osan näistä vesimääristä! Kiitos!

      Poista
  2. Meillä satoi ukkospilvestä illalla. Nyt on upea sää, ei liian lämmin!

    Sitten teidän on adoptoiva pari marsua kotiinne, ja pian riittää marsuja koko kaupungin tarpeisiin:)))

    Ihanaa viikonloppua sinulle ja sukulaisille.<33333

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, juu, haluaisin parit marsut mutta R ei niitäkään..kai...ehkä saan ylipuhuttua, sehän kiintyi jo noihin hoitotyyppeihinkin!

      Poista
  3. Meilläkin sataa, mutta se ei satu mahaan vaan saa ilon läikkymään. Ehkä tämä sade myös viilentää mielenosoittajien tunteita?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä varmasti viilentää teillä. Tai ainakin toivon niin! Täällä tämä sade ei estä jalkapallofaneja riehumasta ja juhlimasta keskikaupungilla..

      Poista
  4. Arvoit kyllä ihan väärään aikaan, kuomaseni! Olisin ollut innolla mukana, mutta retkeilin muualla, joten blogien lukeminen meni ihan hunningolle.

    Parhaat falafelini olen syönyt Tel Avivissa Jaelin "pakottamana". Siitä syntyi rakkaus ensi puraisulla :D

    VastaaPoista
  5. Jippii arpajaisvoitosta! Myös mies rakastaa falafeleja joten kiva ylläri hänellekin. Laittelen sinulle sähköpostia. :)

    VastaaPoista