perjantai 13. syyskuuta 2013

Täältä taas lähden

Piirrän itsestäni kuuta vasten leiskuvan, sirkeän varjon. Lähden töihin, missä viimeksi olin viikko sitten. En ole vieläkään täysin kunnossa, vaivoin jaksoin nousta, vaivoin vatsa toimii; heräsin aikaisin tehdäkseni päivälle smoothieita, joita vatsa janoaa, kestää. Olen pakannut laukkuni jälleen. Töiden jälkeen, suoraan sieltä, lähden Ostbahnhofille odottamaan junaa, joka tulee toivottavasti vasta minun jälkeeni, hyppään kyytiin, venyn lentoasemalle, hyppään kyytiin, pingotan itseni Münchenin ja Helsinki-Vantaan väliin, nousen pois, katson mustan taivaan silmiin, hyppään bussin kyytiin, nousen Rautatientorilla pois, on miltei yö. 

Itkettää koko ajan. Sellaista elämä on joskus. Itkut pitää itkeä, naurut nauraa. Jännittää myös. Toivottavasti Prosak onnistuu hyvin, toivottavasti osaan olla. Joskus en aina. Olen Helsingissä viisi päivää. Rakas Helsinki, olen sinussa viisi päivää. Otan juoksukamppeet mukaan, juoksen jo huomisaamuna vanhoja reittejäni, muistan mitä se oli, kun siellä asui. Jotenkin vapauttavaa se, että olen siellä vain. On aikaa. Otan työt mukaan, teen niitä. Tapaan ihmisiä, haluan tavata, haluan iloita hetkistä, joita ei aina tarjota. 


En edes ajattele paluuta. Tosin ensi viikolla paluu arkeen, kotiin, Müncheniin, ei tule olemaan paha. Sitten on vain kaksi päivää töitä ja Oktoberfestit. Joissa piipahtanen muutamaan otteeseen seuraavan kolmen viikon aikana, rakastan sitä tuoksua, joka siellä on, ja niitä huvipuistolaitteita.

Mutta ennen sitä Helsinki. Mielen maisemia. Tapaamisia, kohtaamisia, vienoja tai syviä hymyjä, piristystä. Jotenka nyökkäillään jos tavataan! Hienovaraista viikonloppua kaikille! Otan läppiksen mukaan, saatan yltyä jopa blogittamaan, sillä matkaan sijoittuu myös paljon yksinäisiä hetkiä. Nyt äkkiä sinne töihin. Ennen kuin myöhästyn ja saan potkut. Tosin ei sieltä saa potkuja jos myöhästyy, ei edes vihaista katsetta.

5 kommenttia:

  1. Mukavia päiviä Helsingissä ! Ja toivottavasti pääset pian taas entiseen kuntoon.

    VastaaPoista
  2. Hyvää Helsinkiä. Minä sainkin kirjan lahjaksi, jossa oli kävelty Helsinki. Sellaistakin voisi tehdä, jos olisi Helsingissä.

    VastaaPoista
  3. Myöhästyneet kiitokset kaikille! Oli mukavaa taas!

    VastaaPoista