keskiviikko 30. lokakuuta 2013

Jaksamispurskautusmus


Sinun äänesi on tuntematon ja kätesi komeat kaulallani. Purista. Jos tämä lapsi on sinun olen täysi, jos tämä on valokuvaajan eli sinun olen täydempi, jos tämä on poikalapsen poikalapsi eli sinun olen täysin; haluan runnoa.
         Äitini taide on ehkä äänetöntä, sarjatulitusta hetkien taltioimista jopa rauhaa, toisinaan; pimeän valotusta mutta minä joka heijastun, en koskaan.
              Muistatko yön. 
      Tiedäthän että.


Tuossa yllä on jotakin jostakin keskeneräisestä tekstistäni voivottelen en jaksa. Aina ei. Olin tällä viikolla vain kaksi päivää töissä ja silti puhkipuhkipuhki. Tänään vietimme Halloweenia, sillä meillä on osa porukasta jenkkiläisiä, ja oikeastaan kaiken maailman perinteitä yritämme viettää. Mutta oih, bilepäivät ovat kaikista raskaimpia olkoonkin, että ne myös hurahtavat nopeasti ohi! 



Olin merirosvo kuten muutkin työkaiffarini, ja syödä hökelsin kaikenmualiman herkkuja koko päivän ajan, joten nyt vatsaan sattuu jalkoihin sattuu päähän sattuu; on kai jokin krapula! Ihanaa, kun edessä on pitkä viikonloppu. Heitän jalat kohta kattoa kohti. Käyn tämän illan läpi käsistäni, ehkä pääsen sen kanssa loppuun asti ehkä en mutta pääasia että rakastan tällaisia iltoja. Joina voi valvoa vaikka ei jaksaisi ja joina ei tarvitse ajatella että huomenna soi kello ja joina voi virua venyä viiiiiipyä.



Posti toi minulle sitä paitsi salmiakkilähetyksen nettikaupasta tai oikeastaan lakua. Aikomus oli mennä juoksulenkille mutta lihakset parkuvat eilisistä nyrkkeilytreeneistä ja muutenkin mieluummin teen kaiken muun. Olen sitä paitsi jo siinä iässä ettei. Ja sitä paitsi kyllä, minulla on jonkinmoinen ikäkriisi kai. Ajattelen miltei joka päivä että nyt ne uurteet tulevat ja vaikka eivät tulisikaan ajattelen joka päivä että en tästä enää nuorene. Ja että teenkö kaiken aivan oikein vai pitäisikö muuttaa toimintatapoja ja että miten tämänikäisenä muutenkaan ollaan. Onneksi kriiseily ei ole pahaa mutta.

4 kommenttia:

  1. Meillä on perjantaina työpaikalla Halloween-juhlat ja tällä kertaa Naukujaiset eli olemme kaikki kissoja. Paperisia kurpitsoita on väkerrelty ja hämähäkkejä kananmunakennoista. Päälle painaa ensi viikon isänpäiväkortin tekemiset sun muut jutut.
    Sain tänään ainakin 20 halausta ja haukut työkaverilta että se halaaminen häiritsee...siis kun lapset haluavat halata minua...joillakin on se taito lyödä sanoilla ihminen lyttyyn, maanrakoseen...kiitin palautteesta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Häh, mitäs kommentointia tuo tuollainen on, että halaaminen häiritsee? Pöh. Ikävää. Ehkä hän on jotenkin kateellinen? Lapsilla on tarve halata - heille suotakoon se!

      Poista
  2. Meille jää pyhäinpäivä♥
    Kiitos postauksesta, Maaria: hyvää halloweenia sinulle:))

    VastaaPoista