torstai 29. toukokuuta 2014

Eroottinen torstai ja iloja

No tulihan sitä, apurahhoo. Ihanaa, helpottaa! Nyt ei tarvitse pelätä, että jäänkö ihan tyhjän päälle lokakuusta lähtien. Hiihaa. En saanut ihan niin paljoa kuin hain, mutta sain sen verran, että voin huoletta kirjoitella muutaman kuukauden - aikomuksena on kirjoitella pari kuukautta Suomessa ja lähteä sitten matkaan - ja matkallahan työtäni on kirjoittaminen, ei suinkaan pelkkä päämäärätön huuhailu. Huh. Olen jotenkin todella kiitollinen ja herkistynyt.

Mulla roikkuu seinällä sellaisia tauluja, joissa haluaisin asua etenkin päivinä, joina on vaikeaa.
Muutoin minulla on oudot oltavat. Olen kipeä mutta en. Eilen nousi kuume töissä, korvat kipeät, yhä ovat. Ja silti pitäisi jaksaa tehdä käsiksen eteen töitä. Jaksankin. Kyllä apurahauutiset ovat sellainen näppärä motivaattori. Ja se, että näin eilen ensimmäisen version kannesta. En ensin oikein osannut suhtautua mutta nyt pidän siitä kyllä. Se oli ensisilmäyksellä niin yllättävä, jotenkin, ei sitä mitä olin kuvitellut, mutta nyt kun olen yön yli ajatellut, pidän siitä oikeastaan hyvinkin paljon.

Joskus minulla on talo jossa on vaaleansininen ovi ja rispaantuneet ikkunat.
En mene tänään enkä huomenna Alpeille. Ei sovi mennä, ettei kipeydy lisää eikä tuo herra Sääkään ole mainioin. Vietän siis pitkää viikonloppua Münchenissä. Käyn kävelyillä ja kahviloissa vaikka sitten. Tapaan kavereita, teen kirjailijantöitä. Lauantaina on tarkoitus mennä kaveriporukalla, no, sinne Alpeille - siis mitähän nyt sekoilen, en vietäkään pitkää viikonloppua pelkästään Münchenissä. On varattu mökki, yövytään korkeuksissa. Toivottavasti ei tarvitse hytistä.

Ja sinisessä huoneessa pesen ihoni.
Ja oi. Berliini. Uhosin että menisin sinne liftaamalla. Mutta nyt sitten varasinkin bussiliput. Yritin löytää kimppakyytisivustolta kyytiä, mutta ei ollut sopivaa. Bussilippu maksaa hiukan enemmän, mutta ei liikaa, joten menen sitten bussilla - mikä on oikeastaan mukavampaakin; ei tarvitse jutella, jos ei satu huvittamaan, kuten kimppakyydeissä täytyy, ja voi lukea ja nukkua rauhassa - sillä tulen olemaan perjantaina väsynyt, tiedän jo nyt. Olen ensi viikolla nimittäin työpaikan lasten kanssa kaksi yötä maatilalla = en saa nukkua, kun pitää lohdutella koti-ikäväisiä, heräileviä tyyppejä. Asiasta tuhkakuppiin; edestakainen matka dösällä Münchenistä Berliiniin maksaa 79 euroa. Halvemmat liput olivat jo loppuunmyytyjä; matkan voi hyvällä tuurilla ja hyvissä ajoin saada jopa 50 eurolla. 

Pohdin myös, menisinkö tutuille yöksi, couchsurfingin kautta tuntemattomille, hostelliin vai ihanko kuulkaas hotelliin. Olen jotenkin niin rikki, puhki, poikki kaikesta, että päädyin varaamaan itselleni hotellihuoneen. Tarvitsen kirjoitusrauhan (sillä aion toki, kuljeskelun ja parturireissun sekä tuttujen tapaamisen lisäksi kirjoitella) ja tarvitsen ikioman rauhan. Tarvitsen lepoa ja ajatukset pois melusta sekä asioista, jotka ovat saaneet mielen matalaksi - niistä etenkin. Niistä tosiaan. Ja koska palkka juuri tuli (ja eh...menikin sitten kai, sillä olen viimeisimmilläni laskujen suhteen) ja koska löysin sopivan huokean ekohotellin, buukata täräytin itselleni irtioton. Siispä Berliini täältä tullaan viikon päästä. Jos joku tuttu tai epätuttu sinne sattuu samaan syssyyn, niin minusta olisi valloittavaa mennä vaikka brunssille tai kuljeksimaan tai jopa oluiselle johonkin tai istua puistossa yhdessä ja katsoa ohikulkijoita ja käydä sunnuntaikirppiksellä tai lakoontua muuten vain, sillä aikaa minulla on. Paitsi silloin kun olen kampaajallani. Kerran vuodessa mulla on varaa käydä hänen luonaan, ja aina hän on tehnyt päästäni kauniin, ihanan, sykkyräisen ja pirteän. Juuri nyt tarvitsen sitä. Onneksi sain ajan!

On mulla myös Munchin Madonna. Kahtena eri versiona jopa.
Nyt suljen suloisen ällösuuni ja alan töihin, onhan torstai, eroottinen torstai, olen erotiikkavaiheessa, pitää tehdä kohtauksia ja nähdä ne, kirjoitan varmaan ajatuksiani erotiikasta myöhemmin tännekin, sillä niitä on - siis erotiikasta ja kirjoittamisesta. Siitä, miten minä kirjoitan erotiikkaa ja miten sen koen. Ja mikä on mielestäni "hyvää" erotiikkaa. Näitä asioita pitää pyöritellä juuri näinä päivinä mielessä. Ja sitä, että mikä on erotiikkaa ja mikä on kylmää, suorittamispainotteista seksiä, joka on kaukana erotiikasta. Mistä puheen ollen katsoin eilen leffan, joka oli paikoin hyvin ällöittävä. Nimeltään se oli Feuchtgebiete (Kosteikkoja) ja niin. Suomessa se on kai nyt leffoissa pyörimässä. En oikein taida suositella, vaikka oli siinä hyvätkin puolensa ja kohtauksensa. Tuhdit torstait kaikille!

6 kommenttia:

  1. Onnea niin suuren suuresti apurahastasi Maaria! Ja ihania matkoja, kulkuja ja hetkiä, miten paljo kivaa ja suurta hienoutta surujenkin keskelle mahtuu! Onnekas, lahjakas sinä!

    VastaaPoista
  2. Onnittelut myös minulta: apuraha on hieno juttu, ja tarpeellinen ♥♥

    VastaaPoista
  3. Onnea ,hieno juttu että sait apurahan ja voit kirjoittaa rauhassa:)
    Mukavaa viikonloppua ja ensi viikon matkaa pikkuisesten kanssa!

    VastaaPoista
  4. Suuret kiitokset kaikille :) Ihania tsemppaajia olette!

    VastaaPoista
  5. Onnea apurahasta :) Toivottavasti viikonloppu oli mukava!

    VastaaPoista