tiistai 8. heinäkuuta 2014

Märkärontti

Sataa kastuin tahallani! Olen alkanut intoilla sateesta, sateen aikaan. Haluan pelkkää kesävihmaa ylleni, se on paljon vapauttavampaa kuin paikallaan seisova kuuma. Minulla on siniset kynnet. Jaloissa lihaskipuja sekä sydämiä. Menen kohta potkimaan ja hakkaamaan. Sain viime viikolla köniini sellaiselta karjulta, joka saa tänään samalla mitalla takaisin. Töissä on helpompaa, meillä on uusi työntekijä, kauhean sympaattinen nuori neito, ja minä olen seniori, se kaikista vanhin.

Haluaisin pukeutua näin melkein joka päivä enkä vain today.
Kävin eilen koulutuksessa. Joka takasi minulle lastentarhaopettajastatuksen ikuisiksi ajoiksi Saksassa. En oppinut siellä mitään uutta mutta tulipahan käytyä. On nyt sitten kaksi ammattia takataskussa. Äikänmaikka-Maaria ja lastentarhanope-Maaria. Eikä kun kolme, vielä se kirjailija-Maaria. Mutta olenko pahis jos haluaisin vielä yhden ammatin. Kuten puheterapeutti-Maaria tai lastensuojeluavustustyöntekijä-Maaria. Jos vaikka kirjoittaminen ei kanna pidemmän päälle, hyvähän on olla ammatteja muutenkin. Vaikka toivoisin kyllä että toistaiseksi kirjoittaminen kantaisi. On sellainen olo, että haluan pari vuotta vain sitä. Kokopäiväisesti tuottaa tekstiä.

Olen ihan hujalla. Huoliakin on mutta ei onneksi paljoa.
Ajattelen matkaa. Ajattelen talvea. Kuuntelen ikkunan takana kaatuvaa taivasta. Olen saanut epäreilua palautetta työpaikan vanhemmilta. Tänään sain sovittelun merkeiksi munkin. Sattuu vatsaan. Söin sen kertaseisomalta. Siinä oli Saksan lippu päällä. Voittaisivatpa tänään jalkapallossa. Pääsisimmepä finaaliin. Haluaisin saunaan ja sieltä järveen. Olla alasti luonnon keskellä osa luontoa. En uskalla katsoa itseä peilistä.

Kirjoitan teille huomenna tai joskus toiste ajatuksiani yksin matkustamisesta. Miksi se kannattaa. Mikä siinä kiehtoo. Mitkä ovat sen huonoja puolia - miksi voisin haluta matkaseuraa. Nyt lähden hakkaushommiin. Saa viime viikon turpaantäräyttäjä-äijä itse turpaan ja säkkikin soi! Luen parhaillani aina ennen nukahtamista Mike Tysonista kertovaa kirjaa Tyly totuus. Hieno kirja. Poks poks! Lähden lokakuun alussa Etelä-Tiroliin. Tuollaiseen heppavaellukseen.

Kuva: http://www.alpin-trails.de

1 kommentti: